Pomoc psychologiczna dla kobiet > Refleksologia

Refleksologia to nauka znana już od 4000 lat i stosowana w starożytnym Egipcie. Jest to naturalna metoda wspomagania leczenia. Polega na stymulowaniu odpowiednich punktów na stopach, dłoniach lub twarzy pacjenta poprzez zabieg. Punkty te, zwane refleksami, odpowiadają poszczególnym gruczołom, organom i częściom ciała człowieka. Pierwszy dowód na stosowanie refleksoterapii znaleziono w Sakkarze w Egipcie. Pochodzi on z 2500-2330 r. p.n.e. Jest to relief z grobowca wezyra Ankhma-Hora, przedstawiający dwóch ciemnoskórych mężczyzn zajmujących się rękami i stopami dwóch innych osób o jaśniejszej karnacji.

releksologia

Prekursorem dzisiejszej refleksologii jest amerykanka Eunice Ingham (1879-1974), która poświęciła całe swoje życie zgłębiając tajemnice terapii stóp. Refleksologią zainteresowała się na początku lat 30-tych. W 1938 r. opisała swoje doświadczenia w książce pt.: "Historie, które stopy mogą opowiedzieć", a wiele lat później w 1963 r. w książce pt.: "Historie, które stopy opowiedziały".

Co to jest refleksoterapia?

Refleksoterapia to cykl zabiegów niezbędnych do osiągnięcia równowagi w organizmie. Refleksoterapia jest dla każdego, kto chce pozostać zdrowy. Nie tylko przeciwdziała chorobom, ale też można ją stosować przy pierwszych oznakach chorobowych, nie dopuszczając do ich rozwoju. Zabiegom najczęściej poddają się jednak osoby które poszukują pomocy w dolegliwościach i chorobach, gdzie medycyna konwencjonalna nie przyniosła zadawalających rezultatów.

W czym pomoże Ci refleksoterapia?

Fizycznie pomoże przywrócić homeostazę w organizmie - naturalną równowagę , zlikwiduje ból oraz wyrówna gospodarkę hormonalną. Pomaga w leczeniu, raka, choroby Parkinsona, cyst na piersiach i jajnikach. Eliminuje toksyny z organizmu, pobudza do działania procesy lecznicze. Pobudza krążenie krwi i limfy. Emocjonalne pomoże zlikwidować stres, uspokoi i zrelaksuje. Ponadto zwiększa wydzielanie endorfin – hormonów szczęścia.

Czy istnieje jakieś ryzyko lub przeciwdziałania w pracy tą metodą?

Nie.  W żaden sposób praca na stopach, rękach i twarzy nie jest w stanie pogorszyć naszego zdrowia lub samopoczucia.